پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251286
تزريق ۲ دوز واکسن ملاک سفرهاي نوروزي/ بررسي آثار رواني و اجتماعي کرونا
تاریخ انتشار : 1400/12/17 18:19:02
نمایش : 978
وزير کشور گفت: در حال حاضر تزريق ۲ دوز واکسن در سامانه براي سفرهاي نوروزي ملاک عمل است اما در ستاد ملي کرونا تاکيد شد که تزريق دُز سوم واکسن مورد توجه قرار گيرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ احمد وحيدي در پايان جلسه قرارگاه ستاد ملي مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز چند موضوع مورد بررسي قرار گرفت که نخستين آن بررسي آثار رواني و آسيب‌هاي اجتماعي ناشي از کرونا ويروس بود. موضوع مهمي که به قرارگاه ستاد ملي مقابله با کرونا سپرده شده بود تا اختلالات رواني و آسيبهاي اجتماعي ناشي از کرونا بررسي شود و در همين راستا نيز گزارشي توسط سازمان روانشناسي در جلسه ارائه شد.

وي افزود: بايد بررسي‌هاي لازم انجام شود تا با توجه به اهميت موضوع علاوه بر آثار جسمي، آثار رواني و اجتماعي در پژوهش‌ها مشخص شود و از سوي ديگر گروه‌هاي هدف مشخص و آموزش‌ها و مداخلات لازم ارائه شود.
 
وزير کشور به حضور مسوولان آستان‌هاي مقدس در جلسه امروز قرارگاه اشاره کرد و ادامه داد: ضمن تقدير براي عملکرد مطلوب آستان‌هاي مقدس در مقابله با کرونا که در اين جلسه انجام شد در ارتباط با ايام نيمه شعبان و نوروز نيز بحث و بررسي هاي صورت گرفت تا کنترلها ، پيشگيريها و رعايت بيش از بيش پروتکل‌ها همچون گذشته مورد توجه قرار گيرد با آمادگي که در اين اماکن مقدس وجود داشته و خواهد داشت ان‌شاءالله عملکرد خوبي خواهيم داشت.
 
وي ادامه داد: در اين جلسه در خصوص سفرهاي داخلي و خارجي در ايام پيش‌رو نيز بحث و بررسي شد و تذکراتي در حوزه حمل و نقل و اماکن اقامتي و اصناف داده شد تا رعايت پروتکلها ، کنترل تجمعات و دريافت کيو آر کد توسط اصناف به خوبي محقق شود. در سفرهاي خارجي تزريق واکسن و داشتن گواهي تست پي سي آر براي ورود و خروج و نحوه مراقبت‌ها لازم است که تاکيد شد اين کنترلها در مبادي ورودي و خروجي محقق شود.
 
وحيدي تاکيد کرد: بايد مراقبت کرد تا از اين حوزه دچار آسيب نشويم و در مورد سفرهاي نوروزي نيز براي اينکه کار مسافرين سخت نشود پلاک ماشين ملاک عمل قرار گرفته است ولي اگر فردي بخواهد ماشين خود را در اختيار فرد ديگري قرار دهد اين مراقبت را بايد داشته باشند که افراد واکسن تزريق کرده باشند و دچار بيماري نباشند. بي ترديد کنترل پلاک و همه سرنشينان حتي براي خود مسافران زمان بر و هزينه بر خواهد بود؛ لذا بهتر است خودشان در اين زمينه مراقبتهاي لازم را داشته باشند.
 
وحيدي در پاسخ به سوالي در خصوص تعداد دُزهاي واکسن تزريق شده براي سفرهاي نوروزي گفت: در حال حاضر سامانه براساس تزريق حتما ۲ دُز واکسن اجرايي شده است اما در ستاد ملي بحث شده که تزريق دُز سوم مورد تاکيد قرار بگيرد و بعضا در برخي سفرهاي خارجي ممکن است تزريق سه دُز به صورت اجباري کنترل شود ولي در حال حاضر در سامانه اجباري براي تزريق دُز سوم اعمال نشده و تزريق دو دُز ملاک عمل است اما تاکيد و درخواست مي کنيم که شهروندان نسبت به تزريق دُز سوم اقدام کنند چرا که فردي که سه ماه از تزريق دُز دوم واکسن گذشته باشد حفاظت و آنتي بادي در بدن وي پايين آمده و بهتر است دُز سوم را تزريق کند.
 
وي تاکيد کرد: ستاد ملي کرونا با نگاه اينکه رفاه و آسايش سفر ايجاد شود محدوديتهاي خاصي اعمال نکرده اما با توجه به اينکه سلامت مسافران از اهميت بسزائي برخوردار است بايد ضوابط به طور دقيق رعايت شود و جريمه هايي نيز براي عدم رعايت ضوابط پيش بيني شده است اما اميدواريم با دقت شهروندان اين موضوع پيش نيايد و خواهش مي کنيم که خود مردم براي سلامت خود و افرادي که با آنها در ارتباط هستند تزريق واکسن و رعايت پروتکلهاي بهداشتي را در دستور کار قرار دهند.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html